Monday 4 February 2013

dunia matrik

assalamuailaikum..

orang cakap budak matrik nie macam budak sekolah je.. tapi matrik nie up sikit.. kena pakai baju kurung, pakai kasut bagai lah ape lah.. tapi itu semua aku tak ambik peduli pun.. apa yang penting bagi aku, matriks nie mmg best gilerr.. ada giler tue memang best sangat lah.. hanya budak2 yang masuk matrik je yang faham matriks tue.. eceh ! dulu aku bermatriks di Kolej Matrikulasi Pulau Pinang,, apa yang best sangat kmpp nie?? hey ! banyak kot benda best kat matriks nie. dah la dapat allowance.. hehe.. dah !  aku pun taknak tulis banyak2, aku just nak share gambar2 nie..   jom layan :)

mula-mula masuk matrik, perkara yang menjadi tanda tanya adalah roomate.. sape la agaknya roomate aku nie.. orang mane? macamane ? haa nilah roomate aku.. dua orang kedah sorang lagi kelantan... aku belajaq sikit2 loghat kedah dgn depa la.. azah, kyra and miza.. love them..

orientation week.. cer cari mane aku.. mane mane?? haha
my fasilitator.. kak nik..
baru balik kuliah.. hehe.. with syakira, haikal, ilyas and manja. 
                           
outing time.. biasanya kteorang selalu pegi pacific and jusco.. 
 
pacific ! bowling time
yang nie dah sem 2.. overnight kat penang.. sewa kereta and van.. haha..

queensbay.. midnight movie.. 
break untuk makan kejap.. esoknya kami pergi batu feringgi.. banyak game yang mereka buat kat sana spt teka peribahasa.. kena buat gaya la ape la.. macam2... haha
 petang2 kami suka beriadah.. 
 macam nie la kot cara kami beriadah,.. haha
kami atlet basikal.. hebat tak.. ada gaya masing-masing..
 larian kakom.. setiap praktikim kena membuat persembahan disetiap checkpoint.. and the best thing is we are the winner ! memang tak expect langsung2 yang praktikum kami yang menang.. mane taknya praktikum-praktikum lagi lagi gempak kot.. memang tak sangka giler..
tema kami adalah badut kot.. kami buat tarian ayam.. malu giler kalau tengok balik.. ooo ayamas kepak2 a2p1 memang ganas kepak2 and blablabla..

pesta tanglung. pusing2 kmpp.. cantik !
kem bisnes kat pulau langkawi.. 

before balik, terkejar-kejar kami berlari kat sini semata-mata nak bergambar.. tengok! with my overjoyed friends.. wara, fatin and kyra..
kem bina negara di kuala perlis.. tempat aku belajar sekarang.. tak sangka dapat utara lagi.. haha..
 sambut hari raya di kmpp.. setiap praktikum mestilah menghias khemah masing2 and sediakan juadah untuk tetamu. aku kalau bab2 menghias nie memang fail.. tukang tengok jela.. and yg paling sedihnya, mentor kami cakap khemah kami macam tok sami.. tergolek2 aku dengar dorg bercerita.. haha :'(
dah selesai majlis hari raya..
kami ahli koperat ! 
malam last sebelum balik.. berkumpul dulu.. nie semua budak2 pahang..

sambut majlis perpisahan di kfc.. K.I.T.A
kyra, iera, tengku, atin.. KITA.
and this is K.A.M.I.. farid yang bagi nama nie.
setelah setahun, kami membawa haluan masing-masing.. harap nanti dapat jumpa lagi.. hopefully :)

andai pokok kukuh kerana akarnya, andai bangunan kukuh kerana kelembutannya, andai haiwan kukuh kerana kakinya, maka persahabatan kita kukuh kerana keikhlasannya.. takkan terhakis oleh clorox, takkan luntur oleh dynamo, takkan hilang warnanya oleh varnish, tetapi ia sentiasa harum bak downy, selembut 
softlan dan sekekal febreeze.. 

each day i'm thankful for nights that turned into mornings, friends what turned into family, dreams that turned into reality and likes that turned into love..

thank you for reading this entry :)

No comments:

Post a Comment